Tags

, , , ,

Rear Window (1954), Grace Kelly, James Stewart

Un alt mare film realizat de Grace Kelly în colaborare cu Alfred Hitchcock, „În spatele ferestrei”/Rear Window (1954) este arta voyeurismului la cel mai înalt nivel. Nominalizată la patru premii Oscar pentru cea mai bună cinematografie și culoare, cea mai bună regie, cel mai bun sunet și cel mai bun scenariu, capodopera hitchcockiană a anilor ’50 menține suspansul și curiozitatea la cote maxime de la început și până la sfârșit. Ce idee originală din partea lui Hitchcock de a construi un bloc cu ferestre suficient de mari încât să poți privi prin ele și să observi comportamentul oamenilor, bucuriile și necazurile lor, dar și…o crimă. Și nu vorbim de orice crimă, ci de o femeie tranșată de soțul ei pentru asigurarea de viață – cred că vă sună cunoscut și cât se poate de actual. „În spatele ferestrei”, dincolo de valoarea sa artistică deosebită, este un film fascinant și realist, pe alocuri, pentru că invită spectatorii și acum telespectatorii într-un cartier, cu tot ce implică acest experiment inedit. Pe lângă aceasta, aveți ocazia de a o vedea pe Grace Kelly mai frumoasă ca niciodată, purtând rochiile superbe ale lui Edith Head, asemeni unui fotomodel de renume internațional.

Rear Window (1954), Grace Kelly

Iar James Stewart, deși imobilizat pentru rol într-un scaun cu rotile, este parcă mai activ ca în oricare alt film, interpretând magistral un fotograf profesionist, al cărui spirit de observație îl ajută să elucideze misterele unui crime perfecte. Scena în care Grace îl sărută pentru prima oară pe James Stewart a fost filmată în gros-plan, cu încetinitorul, efectul fiind unul de-a dreptul răvășitor, în special pe marele ecran.

Rear Window (1954), Grace Kelly

„În spatele ferestrei” este un film ce trebuie urmărit de orice cinefil, cu atât mai mult cu cât figurează în toate albumele și enciclopediile cinematografice de prestigiu.

Advertisements