Tags

, , , ,

Le silence de la mer (2004), Thomas Jouannet, Julie Delarme, Michel Galabru

Poate că sunteți surprinși că filmul pe care îl recomand în această săptămână și în această zi de Crăciun nu este unul vechi, ci destul de recent. Recunosc că „Tăcerea mării”/Le silence de la mer (2004) este o excepție din lista filmelor mele preferate, ce sunt, de regulă, vechi de zeci de ani. Această peliculă, difuzată pe postul de televiziune TV5, cu mai mulți ani în urmă (când am reușit și eu să o văd), impresionează prin toate elementele la care mă pot gândi acum: jocul actorilor, regie, scenariu (adaptare după romanul omonim al lui Jean Bruller, cunoscut sub pseudonimul de Vercors), muzică, atmosferă. Mi-a plăcut mai mult decât versiunea veche, din 1949. Thomas Jouannet, în rolul sensibilului căpitan german Werner von Ebrennac, este prea frumos ca să îi poți rezista, iar Julie Delarme este o actriță excelentă, care o interpretează remarcabil pe Jeanne, tânăra franțuzoaică plină de personalitate. Venerabilul Michel Galabru are, la rândul său, o prestație de excepție, ce aduce un plus de calitate producției franceze. „Tăcerea mării” este un film ideal de Crăciun, deși poate prea emoționant și trist pentru cei care vor să se înveselească. Este o realizare foarte specială, fin prelucrată și care nu poate fi uitată odată ce ați vizionat-o. Filmul a primit mai multe premii la Festivalul de la Saint-Tropez din 2004, bucurându-se de succes nu doar în Europa, ci și peste ocean.

Le silence de la mer (2004, Thomas Jouannet

Le silence de la mer (2004), Thomas Jouannet

