Tags

, , ,

O producție a studiourilor Paramount de la începutul carierei lui Clark Gable (fără mustăcioara lui faimoasă), No Man of Her Own (1932) l-a unit pentru singura dată în întreaga sa filmografie alături de cea care peste șapte ani urma să devină a treia lui soție, actrița Carole Lombard. Mi-a plăcut mult No Man of Her Own și, deși din punct de vedere tehnic este ușor rudimentar (aș îndrăzni să spun că în anii ’20 și la începutul anilor ’30, cinematografia europeană – în special cea germană – dădea lecții de stil Hollywoodului), este un film care se bazează 100% pe chimia perfectă dintre cei doi protagoniști. În mod ironic, în acest film Clark și Carole devin soț-soție, dar la vremea respectivă nu erau interesați unul de celălalt. Carole era căsătorită cu un alt mare actor, William Powell, iar Clark era, la rândul său, căsătorit. Relația lor a început prin 1936 și a fost oficializată în martie 1939, după divorțul extrem de costisitor al lui Clark. Din păcate, fericirea lor s-a întrerupt brusc și tragic, după ce Carole a murit într-un accident aviatic, în ianuarie 1942 – accident pe care l-ar fi putut evita dacă nu se grăbea să ajungă la Clark mai repede, în loc să ia trenul. Revenind la filmul de față, este o dramă romantică în stil tipic american, cu final optimist, după o întorsătură de situație care arată că minciuna are picioare scurte și că un cuplu tânăr nu poate rezista dacă nu există iubire adevărată. O peliculă drăguță, cu scene ingenioase (în special cele de la bibliotecă, unde Clark flirtează cu partenera lui, cerându-i mai multe cărți lui Carole, spre exasperarea acesteia) și care ne prezintă imaginea unui cuplu strălucitor al Hollywoodului din vremuri demult apuse.

Advertisements