Tags

, , ,

Sunt profund dezamăgită să văd că la noi promovarea filmelor și show-urilor de televiziune de proastă calitate primează în fața producțiilor de înaltă clasă. Din cauză că în țara noastră nu există un ghid tv complet și cu informații utile pentru toată lumea, am ratat primele episoade din seria de documentare de excepție „Vedete de cinema” (Stars of the Silver Screen). Programul e difuzat de Viasat History în fiecare zi de joi și de sâmbătă de la ora 19:00, iar vinerea și duminica de la ora 3:00 și de la ora 11:00. Astăzi am nimerit întâmplător peste documentarul interesant despre Sophia Loren (episodul 6), dar am fost dezamăgită să descopăr că am ratat mulți alți actori importanți. Vestea bună, pentru mine, este că voi fi pregătită pentru episodul dedicat lui Clark Gable, pe care îl vom sărbători pe 1 februarie, când se împlinesc 111 ani de la nașterea marelui actor.

Iată mai jos lista completă a primei serii din acest fascinant documentar englezesc

Tot ceea ce sper acum este ca acest documentar să se reia și să pot imprima episoadele pe care le-am pierdut, în principal din cauza lipsei promovării în România a culturii artistice de cea mai bună calitate. Cu mulți ani în urmă, pe TVR a fost difuzată și seria de documentare „Amintiri despre vedete”. Atunci am reușit să imprim materialele despre câteva din actrițele mele preferate, ca Vivien Leigh, Olivia de Havilland și Hedy Lamarr, dar am ratat primele 30 de episoade, tot din cauză că ghiduri tv precum „TV Mania” nu își fac datoria față de telespectatori până la capăt și nu afișează programul complet sau așază rubricile dedicate posturilor tv într-o ordine de-a dreptul amețitoare – chiar fără logică. Este trist, dar adevărat când vezi că o țară persistă în mediocritate – și nu neapărat din vina oamenilor, căci încă mai avem elită intelectuală – ci din cauza programelor tv sub orice critică, ce ne sunt efectiv băgate pe gât de o adunătură de neprofesioniști, atât din interiorul, cât și din afara televiziunii.