Tags

Din topul celor mai elegante costumații ale lui Vivien Leigh în filme nu puteau lipsi cele purtate de actriță în CĂLĂTORIE SUSPECTĂ, un film de dragoste și spionaj. Acțiunea, fiind plasată în anul 1918, necesită decoruri specifice Primului Război Mondial. Implicit, și creatorul de modă Rene Hubert a trebuit să se inspire din moda acelei perioade, realizând câteva rochii minunate pentru Vivien Leigh, în ton cu aerul epocii respective. Rene Hubert alege să îi confere lui Vivien un stil aparte, elegant, tipic pentru o tânără care frecventează cercurile din înalta societate. Personajul lui Vivien este spioana Madeleine Goddard, o domnișoară fermecătoare, proprietara unui magazin de haine foarte șic pentru femei. Actrița este mai frumoasă, mai angelică și mai provocatoare ca niciodată, ea arătând ca o adevărată zeiță în brațele enigmaticului Baron Karl Von Marwitz, interpretat de marele actor Conrad Veidt.

Încă de la începutul filmului, Vivien este înfățișată într-o haină de blană ce scoate în evidență bunul-gust, dar și luxul în care trăiește personajul ei. Vivien arată asemeni unei femei fatale, unei dive a filmului noir. Chipul ei este perfect. Coafura scurtă îi pune în evidență frumusețea gâtului lung și a feței în formă de inimă. Ochii ei imenși, de culoarea smaraldului, nasul fin, în vânt, ușor impertinent, și gura delicată, cu buze perfect conturate, sprâncenele subțiri și genele lungi – toate aceste trăsături fizice fără cusur, la care se adaugă trupul subțire, minion și fragil, dar dezvoltat armonios, sunt puse în evidență într-o manieră i-am putea spune regală, prin superbele costume pe care actrița le poartă în acest film. Imaginea ei frapantă, misterioasă (mai ales că vorbim de o peliculă alb-negru), chipul ei candid, ca de porțelan, alb ca o magnolie, contrastează cu haina de blană de culoare închisă.O altă costumație impecabilă, ce îi conferă cu ușurință actriței statutul de fotomodel, este rochia deosebit de elegantă în alb și negru, accesorizată cu bijuterii strălucitoare și cu un frumos ornament de păr cu cristale. De aceea, nu este de mirare că în scena în care Vivien poartă această ținută de înaltă clasă, chiar și neînduplecatul Conrad Veidt se lasă cucerit de farmecul și de capacitatea ei de seducție prin simpla sa prezență. În plus, Vivien a purtat din nou o superbă haină de blană, în care pozează din față și din profil, a cărui frumusețe și perfecțiune ar putea servi drept sursă de inspirație pentru orice medic estetician.O altă rochie minunată, care pune în evidență gâtul și osatura perfectă a lui Vivien, este rochia cu guler foarte larg, ce îi conferă actriței o imagine regală. Pentru a aduce un plus de eleganță, Vivien poartă o broșă și o brățară cu pietre strălucitoare.Una dintre cele mai reușite rochii din film purtate de Vivien este cea de culoare neagră, accesorizată cu o broșă strălucitoare și cu un frumos ornament de păr de culoarea rochiei. Vivien arată pur și simplu magnific.O altă costumație elegantă este cea alcătuită dintr-o bluză neagră, cu ciucuri, și o fustă albă, lungă, accesorizată cu o pălărie asemeni modelului și culorii vestimentației. În plus, Vivien poartă mănuși negre și o brățară imensă, care, cel mai probabil este chiar a ei, știindu-se faptul că actriței îi plăceau bijuteriile opulente, în stil oriental.

Vivien este avantajată și de haina cu guler și manșon de leopard, deoarece acestea accentuează latura exotică a actriței. Iar pălăria cu pană de asemenea o avantajează, pentru că pune în evidență frumusețea chipului ei tineresc.Din topul celor mai frumoase costume purtate de Vivien Leigh în această producție a anului 1937, a lui Victor Saville, nu putea lipsi rochia albă, diafană, în care actrița poate fi asemănată cu un înger. Prim-planurile cu chipul ei superb pun în evidență frumusețea fizică inimaginabilă a actriței. Cameramanii surprind întreaga rochie, a cărei transparență înfățișează trupul armonios al lui Vivien. Superba rochie albă de seară este accesorizată cu o haină de vulpe și cu un set prețios de bijuterii opulente, cel mai probabil tot ale actriței britanice. Vivien este, în această costumație, o adevărată cuceritoare de inimi, reușind să îl impresioneze și pe partenerul ei din film, Conrad Veidt. În concluzie, se poate spune că Vivien arată în acest film noir englezesc mai frumoasă și mai adorabilă ca niciodată. Chipul ei divin este cu atât mai fermecător, cu cât este filmat din unghiuri bine alese, într-un joc frapant de lumini și umbre, la capătul căruia imaginea tinerei Vivien Leigh îți rămâne definitiv încrustată în memorie, asemenea unei figuri iconice a cinema-ului clasic. Vivien este „a haunting beauty” în această peliculă, adică întruchipează femeia fatală, a cărei imagine te însoțește obsesiv peste tot, asemeni unei apariții feminine duale, despre care nu știi dacă este „ange ou demon”.  Imaginea ei angelico-demonică din film este perfect potrivită cu cea a lui Conrad Veidt, care spunea odată despre prezența lui din filme că este asemeni unui „Lucifer în smoching”.

SFÂRȘITUL PĂRȚII IV

Advertisements